Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Dodatočné súbory cookies používame na vykonávanie analýz používania webových stránok a na kontrolu účinnosti marketingových opatrení. Súhlas s používaním súborov cookies vyjadríte kliknutím na tlačidlo "Súhlasím".

Viac informácií
Bezplatná linka Telefón 0800 107 007

Už vyše 30 rokov s vami!


Spoločnosť BOAT a.s. je autorizovaným predajcom vozidiel Škoda a Volkswagen vrátane úžitkových vozidiel a autorizovaným servisom Škoda, SEAT, Volkswagen a Volkswagen Úžitkové vozidlá.

Kúpou časti areálu Kovospracujúceho podniku na Vajnorskej 167 (vtedy 135) v Bratislave v novembri 1992 sa BOAT stal majiteľom a prevádzkovateľom autoservisu. S predajom prvých vozidiel firma začala v priebehu nasledujúcich týždňov. Jej prvou predávanou značkou bol SEAT.



Zo spomienok pamätníkov

"No, v ošarpanom stave sme to prevzali. Ja už som mal vtedy doma veci nakúpené, že budem robiť opravy motorov, prevodoviek, hlavy valcov... Potom však prišla možnosť pokračovať v súkromnej firme, tak som do toho šiel. To bolo radosti, keď sa ukázalo, že sme si zarobili na prvú výplatu!

Firma dostala nejakú štátnu podporu, takže sa maľovalo, opravovalo. No a pokračovali sme v tom, čo sme prevzali. V tom servise sa predtým opravovali hlavne wartburgy, trabanty, škodovky. My sme neskôr začali robiť aj záručné opravy na škodovky a z Rakúska sme prevzali Citroen. Ale Rakúšania s nami vybabrali, nanútili nám diely, čo musíme mať v zásobách – neskôr sme ich museli všetky zošrotovať. Istý čas sme opravovali aj stroje Mepol Terra, neskôr Vari  – kosačky, kypričky, pluhy, bolo to pre malých podnikateľov, jasle a škôlky. Tie celkom išli. Mali sme náhradné diely, opraviť bolo lepšie ako zohnať nový. No a ešte sme vyrábali aj opravovali akumulátory, po rozpade Československa bol o to veľký záujem. V Bratislave to vtedy nerobil nikto. Tiež sme mali dvoch pracovníkov na antikorózne nástreky spodku a dutín. To sa dnes už ani nerobí, lebo autá už tak nehrdzavejú.

Zo začiatku sme dovážali aj veľa jazdených áut z Talianska a opravené sme ich predávali. Nezačínali sme teda úplne z ničoho a postupne sme to selektovali. Citroeny sme aj predávali, ale neskôr sme od toho upustili. Servis wartburgov a trabantov pokračoval ešte asi 7-8 rokov, no bol čoraz väčší dopyt po opravách škodoviek, tak sme sa postupne preorientovali. "

(Vladimír Huttera, dlhoročný zamestnanec na pozícii prijímacieho technika a bývalý člen predstavenstva spoločnosti, 2017)


"Spolu s bratom sme tu boli medzi prvými, lebo sme do AutoBOATu prešli z Kovospracujúceho podniku. Bola to veľká zmena, pracovná aj finančná. Predtým sme opravovali trabanty, wartburgy, škodovky. Našou prvou robotou v AutoBOATe boli nové Toledá. Prišlo ich deväťdesiat šesť kusov, takto v novembri. Vozili ich po šiestich. Vtedy tu také autá ešte neboli. Na všetky sme montovali centrálne zamykania, autorádiá, imobilizéry, alarmy... Museli byť do decembra hotové, lebo boli na objednávku. A do januára sa aj všetky predali. Ľudia ich mali takpovediac pod stromček.

Podľa mňa si všetci doteraz spájajú AutoBOAT hlavne so SEATom, ten každý pozná. Bola to naša prvá predávaná značka. Škodovka sa pridala až neskôr a Volkswagen ešte neskôr. Prišli Felicie, Fabie... Teraz tu máme päť predajných salónov, na začiatku sme mali iba servisnú halu a žiadnu predajňu. Dnes sa v tomto areáli predáva päť značiek, hoci dve z nich pod inou firmou.

Oproti deväťdesiatym rokom sa zlepšil štýl práce. Začala sa rekonštrukcia dielne a každý dostal svoj zdvihák, svoje náradie. Dovtedy také neexistovalo. Začali sme chodiť na pravidelné školenia. Ani školenia predtým takmer neexistovali. Ja som síce bol predtým dvakrát na školení v Nemecku, no dalo sa ísť len raz ročne a bol na to tvrdý výber, nedostal sa každý.

Veľa ľudí sa tu vystriedalo. Skúšali, prišli, odišli. Niektorí ostali. Rozdiely sú aj v tom, že teraz je nás v dielni menej mechanikov ako kedysi, a to pre šesť autorizovaných značiek, a aj tak všetko stíhame. Autá sú kvalitnejšie, nekazia sa tak často a nie je toľko opráv. A je to aj lepšie v takom menšom kolektíve. Chalani sú šikovní, len musia chcieť. A pri dnešnom odmeňovaní aj chcú."

(Jozef Fréz, dlhoročný pracovník mechanickej dielne, 2022)


"S BOATom som prišiel prvýkrát do styku, keď som si v tu v roku 1994 kupoval Škodu Forman. To som ešte netušil, že sa sem raz vrátim ako riaditeľ firmy. V auguste 2016 som prevzal vedenie firmy AUTOGRAND a po pol roku pribudol aj BOAT. Bol to logický krok, pretože aj keď právne ide o dve firmy, predmet činnosti je spoločný, servisná hala je spoločná a aj systémy riadenia sú viac-menej rovnaké.

Keď som sa vtedy začal zoznamovať so svojím novým pracovným prostredím, pripadalo mi niekedy, že som sa ocitol niekde na prelome tisícročí. Firmy ako BOAT či AUTOGRAND držia v ziskových číslach hlavne servisné zákazky. Tu však bol na recepcii jeden človek, ktorý o štvrtej končil a odchádzal domov! Je to, ako keby ste mali pre vstup do salónu iba dvere so šírkou 50 centimetrov. Videl som, že je zle nastavený celý systém práce aj pracovné procesy, čo sa samozrejme prejavovalo na ziskoch firmy, a teda aj na odmeňovaní pracovníkov. Pri mojom nástupe bolo veľa dobrých na odchode. Nebol som si istý, či na tých, čo ostali, sa dá spoľahnúť. Či vôbec môžem priniesť firme zákazku bez toho, aby som sa pred objednávateľom následne hanbil, ako to s ňou dopadlo. Spočiatku som naozaj dôveroval len asi dvom či trom ľuďom. Mojim novým kolegom sa páčili moje zmeny systému fungovania, rýchlo na ne nabehli, a tak sa firma pomerne rýchlo začala meniť. Zásluhou vyšších ziskov, lepších výplat, následne vyššej kvality práce lepšie odmenených kolegov, väčšieho množstva zákazníkov v servise aj predaji sa počas dvoch rokov firma dostala do povedomia verejnosti ako perspektívna, spoľahlivá a rastúca. Obratom, ziskami a aj kvalitou práce a množstvom spokojných zákazníkov. A takýchto je, vďaka našej práci, veľká väčšina.

A to má zase vplyv na odmeňovanie personálu. Teraz si už môžeme vyberať, koho zamestnáme a koho nie, a sme zaujímaví aj pre objednávateľov servisných prác veľkých firiem i náročných jednotlivcov. Základ je, že robota je urobená dobre a rýchlo. A viacerí z tých, ktorí pri mojom nástupe boli už na odchode a neverili v zmenu, sú zase zamestnaní u nás. Prišli sami."

(Ing. Jaroslav Kališ, člen predstavenstva BOAT, 2022)


História chronologicky

1991 – založenie B.O.A.T. spol. s r.o. ako reklamnej agentúry

1992 – spoločnosť kúpila prevádzku autoservisu na Vajnorskej ulici v Bratislave o rozlohe cca 16.000 m2 a vstúpila týmto do sveta automobilov. Začiatok predaja vozidiel SEAT. Na odlíšenie od reklamnej divízie začal tento segment firmy používať označenie AutoBOAT.

1993 – začiatok predaja vozidiel Škoda. Kontrolná linka v rámci servisnej haly je sprevádzkovaná ako stanica technickej kontroly. Činnosť STK a EK neskôr prevzala firma B.O.A.T. Plus. spol. s.r.o..

1998 – transformácia firmy na akciovú spoločnosť

2002 - Certifikát systému manažérstva kvality podľa ISO 9001:2000

2004 – zmena štruktúry akcionárov, ktoré viedla k rozsiahlej rekonštrukcii a zvýšeniu atraktívnosti celého areálu, vybudovaniu nových autosalónov a rozšíreniu škály poskytovaných služieb

2005 – začiatok predaja vozidiel Volkswagen

2013-2016 - prebudovanie všetkých troch salónov Volkswagen, Škoda aj SEAT v zmysle rebrandingu celej dealerskej siete. Salón SEAT bol prvým svojho druhu na Slovensku podľa nového dizajnérskeho konceptu.

2015 – zapojenie firmy do systému duálneho vzdelávania pre žiakov stredných odborných škôl

2017 – ukončenie predaja vozidiel SEAT a rozšírenie ponuky a služieb v segmente Volkswagen Úžitkové vozidlá

Podľa štatistík predal AutoBOAT za 30 rokov svojej činnosti viac ako 25.000 nových vozidiel a opravil viac než 280.000 zákaziek.